Mirt
Mirt
  • SCULPTURES
  • PAINTINGS
  • EXHIBITIONS
  • CV
  • CONTACT

Festival KULT - Štajerska/Steiermark: avstrijski in slovenski likovni umetniki se predstavijo

4/10/2015

 
Picture
Galerija DLUM, 4. 10.-9. 10. 2015
Sodelojoči avtorji: Saša Bezjak, Lučka Falk, Angela Flois, Irena Gajser, Richard Gert, Nataša Grandovec, Barbara Hammer, Frank Peter Hofbauer, Christine Kertz, Ervin Kralj, Anka Krašna, Marjan Mirt, Josef Niederl, Milena Houška Pavlin, Franci Peperko, Oliver Spiller.
​Kustos razstave: Mario Berdič

KIKLOP/POLIFEM

2/10/2015

 
Picture
Najnovejši kiparski cikel mag. Marijana Mirta Kiklop, ki ga predstavlja na samostojni razstavi v galeriji HKDM, brez dvoma sodi med vsebinsko najbolj kompleksne in izpovedno najbolj intimne v celotnem opusu, saj gre tokrat za neposredno reakcijo na aktualno problematiko ogroženosti tako evropskega kot tudi svetovnega miru, navezujoč po eni strani na priljubljeno antično mitološko tematiko (napr. metamorfoze), po drugi strani pa precedenčno sega v njemu domačo, hrvaško književnost, točneje v istoimenski roman Ranka Marinkovića iz leta 1965, po katerem je bil posnet tudi film, ki na grozljivo grotesken način opisuje dekadentno vzdušje v zagrebških meščansko - boemskih krogih tik pred izbruhom II. svetovne vojne. Mirt je v plastičnih upodobitvah enooke kanibalske mitološke pošasti, Pozejdonovega sina Polifema, ki ga je po Homerjevih navedbah oslepil sam Odisej, nastopa pa seveda tudi v Ovidijevih Metamorfozah, uporabil poleg svojega priljubljenega materiala, železne žice kot armature, tudi ostanke asfaltnih plošč mariborskih cest in pločnikov. Asfalt namreč izdelujejo iz granulatov in bitumna,  ki se po kompliciranem industrijskem postopku izloča iz nafte, materiala, dokazano povzročajočega največ onesnaženja in hkrati največ socialnih krivic na zemlji, zato ga je Mirt uporabil kot simbol Polifemove oziroma obče človeške slepote, pri čemer je zgornji del trupa upodobljen kot  asfaltni torzo, brez glave in rok, kot bi šlo za arheološko najdbo kakšne antične skulpture. Gre torej za večpomensko zasnovan projekt, povezujoč Mirta in Redona, Homerja in Marinkovića, antiko in sodobnost, vojno in mir, zlorabljanje in odrešitev, slikarstvo in kiparstvo, železo in asfalt, Zagreb in Maribor itn., pri čemer je umetnik namenoma prešel v antiestetski asketizem “novega” novega brutalizma, navezujoč hkrati na arhitekturno moderno.
Mario Berdič
katalog_mirt_kiklop.pdf
File Size: 3020 kb
File Type: pdf
Download File

    Categories

    All
    Group Exhibitions
    Solo Exhibitions

    RSS Feed



    Archives

    December 2017
    September 2017
    June 2017
    April 2017
    February 2017
    November 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    June 2015
    May 2015
    March 2015
    December 2014
    November 2014
    September 2014
    August 2014
    July 2014
    June 2014
    May 2014
    April 2014
    February 2014
    October 2013
    June 2013
    May 2013
    December 2012
    November 2012
    October 2012
    August 2012
    July 2012
    June 2012
    May 2012
    February 2012
    November 2011
    February 2011
    December 2010
    November 2010
    October 2010
    May 2010
    December 2009
    September 2009
    May 2008
    October 2007
    April 2007
    October 2006
    September 2006
    April 2006
    December 2005
    October 2004
    July 2004
    December 2002
    November 2002
    August 2002
    January 2001
    May 1999
    May 1997
    April 1996
    December 1994
    September 1994
    April 1994


    Short list

    Solo Exhibitions
    Group exhibitions