Mirt
Mirt
  • SCULPTURES
  • PAINTINGS
  • EXHIBITIONS
  • CV
  • CONTACT

PARCIFAL

14/6/2017

 
Picture
Picture
​Tudi v tem vsebinskem ciklu, posvečenem srednjeveškemu vitezu Parsifalu, akademski kipar Marijan Mirt nadaljuje s specifično likovno govorico. Kljub temu, da je še vedno predan figuraliki, se zdi, da je vsaka naslednja umetnina iz pod njegovih rok bolj stilizirana, giacomettijevsko razpotegnjena, a v primerjavi s prejšnjimi manj razgibana. Prevladujejo moške postave brez okončin. Vedno višji kipi so postavljeni na izredno tanke in dolge noge, roke so že zakrnele, majhna glava z neizrazitimi obraznimi potezami ni vedno nujno potrebna za končno kompozicijo. Izpostavljen je osrednji del človeškega telesa – trup. V likovnem jeziku je to skorajšnji torzo, ki ga poznamo predvsem iz antične umetnosti. Podobna opažanja je v predhodnem Mirtovem ciklu, imenovanem Ikarija zaznal tudi likovni kritik Mario Berdič in zapisal: »manieristično podaljšane, skorajda silhuetne figure učinkujejo kot reliefi in oble plastike hkrati«. 

Kiparjev osnovni material ostaja železno ogrodje, ki ga neredko dopolnjuje z ostanki asfaltnih plošč mariborski cest in pločnikov. Modelira z polimerno glino. Za utrditev vrhnje plasti uporablja tehniko kaširanja (papier-mâché). Nastala umetnina je reciklaža oziroma kolaž različnih snovi, ki so premišljeno sestavljene v novi formi. V primerjavi s starejšimi skulpturami prekritimi z raznobarvnimi akrili, so te temneje patinirane. 

Asfaltne površine, ki predstavljajo trup figure s poudarjenim poprsjem ostajajo neobdelane in grobe. Zdi se, da s tem simbolizirajo trdno, odločno ter zrelo osebnost. Vendar glede na način upodabljanja brez rok in po nekod tudi glave bi sklepali, da gre za globjo osebno izpoved. Izbiro literarnega junaka Parsifala, sprva mladega naivnega viteza, ki zraste v odgovornega in hvalevrednega vojščaka, smemo razumeti kot avtorjevo premišljevanje o različnih plateh tako lastnega življenja kot družbe na sploh. Spreminjanje in prilagajanje okolju, izkušnje ter občutki iz preteklosti, negotova prihodnost so Mirtove »besede« likovno izražene v kipih. Z iskanjem in uporabo zavrženega asfalta v urbanem okolju nas zavestno opozarja na ekološko problematiko sodobnega sveta. Z reinterpretacijo grobega materiala v premišljeni kombinaciji s simbolično slikovito k nebu segajočo figuro nam avtor pred oči postavlja podobo posameznika s trdno voljo, da se z njo zoperstavi okolju v katerem živi. 

Mag. Mojca Štuhec

Comments are closed.

    Categories

    All
    Group Exhibitions
    Solo Exhibitions

    RSS Feed



    Archives

    December 2017
    September 2017
    June 2017
    April 2017
    February 2017
    November 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    June 2015
    May 2015
    March 2015
    December 2014
    November 2014
    September 2014
    August 2014
    July 2014
    June 2014
    May 2014
    April 2014
    February 2014
    October 2013
    June 2013
    May 2013
    December 2012
    November 2012
    October 2012
    August 2012
    July 2012
    June 2012
    May 2012
    February 2012
    November 2011
    February 2011
    December 2010
    November 2010
    October 2010
    May 2010
    December 2009
    September 2009
    May 2008
    October 2007
    April 2007
    October 2006
    September 2006
    April 2006
    December 2005
    October 2004
    July 2004
    December 2002
    November 2002
    August 2002
    January 2001
    May 1999
    May 1997
    April 1996
    December 1994
    September 1994
    April 1994


    Short list

    Solo Exhibitions
    Group exhibitions